maanantai 31. maaliskuuta 2014

Bloggaamisesta!

Miten blogi, kuva ja video toimivat hyvin yhteen ja mitä iloa niistä on matkailumarkkinoinnissa? Oleellisia kysymyksiä siirryttyämme kuvien vuodesta 2013 videoiden vuoteen 2014! Kiinnostavia vastauksia sekä käytännön vinkkejä kuvien ja videoiden käytöstä blogeissa sekä sosiaalisen median maailmasta muutenkin, saimme 20. ja 26.3. järjestetyissä kuva- ja videobloggauskoulutuksissa. Kouluttajana toimi alan asiantuntija Piritta Seppälä, jonka yritys Viestintä-Piritta on kouluttanut ja konsultoinut verkkoviestintää ja sosiaalista mediaa vuodesta 2010 lähtien. 

Kolmen tunnin tehosetin aikana päästiin tutustumaan mm. Youtuben, Instagramin, Tumblrin, Vimeon, Vinen (6 sekunnin mittaisia videoita!) sekä Gloupin maailmaan. Jos Vinen 6 sekunnin mittainen video kuulostaa lyhyeltä ajalta esittää asiasi, seuraava kysymys kuuluukin, saatko asiasi tiivistettyä 1 (siis yhteen) sekuntiin? Käy kurkkaamassa Gloupissa, kuinka muut ovat tässä onnistuneet!

Blogiviestinnässä omien viestien on kohdattava kohderyhmä. Palveluita on tarjolla paljon, joten kannattaa valita tarkkaan kanavat, joita tavoittelemasi ihmiset käyttävät. Googlen omistama Youtube haistaa Googlen ja toisinpäin – kannattaa siis hyödyntää näiden kahden liitto omissa postauksissa. Käytitpä mitä tahansa kanavia ja sovelluksia, muista jatkuvuus ja se, että omat verkkosivut ovat kuitenkin se tärkein paikka, jonne käyttäjät pyritään muista kanavista ohjaamaan. Ja mielellään myös viihtymään sivuilla vähän pidempäänkin!

Millainen video sitten toimii? Tässä suomalaistytön tyylinäyte joka keräsi parissa päivässä yli 10 miljoonaa katsojaa! And same in English… och samma på svenska… lo mismo en español… Smoukahontas Official.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Osallistu, kommentoi ja kehitä!